Sobota 25. máj, meniny má Urban

Poklady zo záhrad a trhov

Ovocie a zelenina obsahujú približne osemtisíc cenných zložiek, ktoré prospievajú nášmu zdraviu, urýchľujú látkovú výmenu a posilňujú imunitu. V prípade choroby síce dokonca ani najzdravšie jedlo nenahradí lieky, ale nepochybne podporuje medikamentóznu liečbu.

Kapusta – všeliek

- Šťava zo surovej kapusty zvyšuje obranyschopnosť, lieči žalúdočné aj dvanástníkové vredy a choroby hrubého čreva. Odporúča sa piť trikrát denne pol pohára kapustovej šťavy.

- Kvasená kapusta pomáha pri srdcovocievnych chorobách a reguluje trávenie. Odporúča sa jesť trikrát denne kyslú kapustu s olivovým olejom, cesnakom a petržlenovou vňaťou.

- Obklady z kapustných listov zmierňujú bolesti stavcov, hlavy, mechúra, obličiek a liečia kožné choroby. Obklady sa robia z 3-4 čerstvých listov (predtým odstráňte ich ,,nervy“ – zhrubnuté časti).

Šalát zlepšuje pamäť

Kyselina listová a vitamíny skupiny B, ktoré šalát obsahuje, zlepšujú činnosť mozgu, pamäť, koncentráciu a spánok. Šalát takisto zväčšuje tvorbu červených krviniek. Odporúča sa zjesť každý deň 150 gramov šalátu – napríklad s paradajkami a bylinkami.

Ananás – náš spojenec pri chudnutí

Ananás urýchľuje spaľovanie tukov a zabraňuje ukladaniu tukového tkaniva. Počas redukčnej diéty je optimálne zjesť pol ananásu denne – jeden plátok pred každým (diétnym) jedlom.

Jahody zväčšujú sexuálny apetít

Obsahujú totiž mangán a pôsobia ako afrodiziakum. Takisto zrýchľujú látkovú výmenu a dodávajú organizmu vitamíny C a E, ktoré viažu voľné radikály. Stačí ich zjesť 20 dekagramov denne.

Jablká znižujú cholesterol

Regenerujú a prečisťujú organizmus, znižujú hladinu cholesterolu, obsah cukru v krvi a krvný tlak. Nie nadarmo sa hovorí, že kto zje dve jablká denne, nepotrebuje lekára.

Cibuľa – prírodné antibiotikum

Ochraňuje srdce a cievy, pretože zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu HDL, ničí baktérie a zmierňuje reumatické bolesti. Odporúča sa každý deň zjesť celozrnný chlebík s posekanou čerstvou cibuľou.

Mrkva chráni oči

Znižuje hladinu škodlivého cholesterolu, predchádza zápche, pomáha pri nedokrvení a oslabení organizmu. Okrem toho chráni zrak. Každý deň schrúmajte 2,5 mrkvičky alebo vypite pohár čerstvo vytlačenej šťavy.

Brokolica – pohonná hmota srdca a nervov

Aktivizuje látkovú výmenu, zlepšuje činnosť srdca, svalstva a nervov. Optimálne je zjesť raz týždenne 20 dekagramov krátko povarenej brokolice, dochutenej bylinkami a čerstvým cesnakom.

Zeler pre vystresovaných

Dodáva organizmu vitamíny skupiny B, také dôležité pre nervy a tým nám uľahčuje zbaviť sa stresu. Ak trpíte nadmerným stresom, pridávajte zeler do surových šalátov, alebo vypite denne pol pohára čerstvej šťavy.

Petržlen prebúdza apetít

Pomáha pri anémii, reumatizme a oslabení, pri nedostatku apetítu a tráviacich ťažkostiach. Neutralizuje škodlivé látky z cigaretového dymu. Pridávajte petržlenovú vňať do čo najväčšieho počtu pripravovaných pokrmov.

Pozor:

Tak ako v ničom netreba preháňať, ani pri konzumácii ovocia a zeleniny nezachádzajte do krajnosti, napriek tomu, že je leto.

---

(evi)



Múdrosť na dnes

„Nevidíme, čo je možné, lebo fantazírujeme o nedosiahnuteľnom."

Čítali ste už ?